Všeobecné obchodní podmínky

společnosti Prefabrico, s.r.o., IČO: 14304368, se sídlem Vídeňská 573, 252 50, Vestec u Prahy (dále jen „VOP“)

Článek 1: Všeobecné obchodní podmínky

  1. Tyto VOP vymezují právní vztahy a podrobnou úpravu práv a povinností smluvních stran vzniklých v souvislosti s uzavřením smluv - Objednávka, Potvrzení objednávky - (dále také jen „smlouva“), které uzavírá společnost Prefabrico, s.r.o., IČO: 14304368, se sídlem ve Vestci u Prahy (dále jako „Prodávající”), a osob nakupujících zboží této společnosti (dále jen “Kupující”), vzniklé při nákupu a prodeji kontejnerů, které jsou předmětem obchodní činnosti Prodávajícího.
  2. V případě uzavření Smlouvy o dílo jsou smluvními stranami "Dodavatel" a "Objednatel".
  3. Prodávající předává zájemci o uzavření smlouvy tyto VOP a návrh smlouvy při projevení zájmu o uzavření smlouvy.
  4. Návrh dodat zboží učiněný Prodávajícím reklamou, v katalogu nebo vystavením zboží (včetně internetových stránek Prodávajícího) není sám o sobě Nabídkou, nýbrž představuje výzvu k podávání objednávek.
  5. Ustanovení těchto VOP jsou nedílnou součástí smlouvy. Ujednání odchylná od těchto VOP lze dohodnout pouze písemně s řádnými podpisy obou smluvních stran; vylučuje se možnost odchýlit se od těchto VOP jinak než v písemné formě. Tyto VOP mají přednost před obchodními podmínkami Kupujícího, nedohodnou-li se Smluvní strany písemně jinak.
  6. Za písemnou formu bude pro účely VOP i smlouvy považována elektronická komunikace, tzn. výměna e-mailových či jiných elektronických zpráv včetně datových schránek.

Článek 2: Vymezení základních pojmů

  1. Provozovna“ je místo, které prodávající využívá k naskladnění a montáže zboží a to na adrese: Pramenná (průmyslový areál), 148 00, Praha - Kunratice;
  2. Zbožím“ je jakákoli movitá věc, kterou Prodávající nabízí na svých webových stránkách k prodeji Kupujícím, zejména pak obytné, skladové a lodní a jiné kontejnery. V žádném případě se nejedná o spotřební zboží, které se používá k běžnému chodu domácnosti, a které není určeno k dalšímu prodeji.
  3. Objednávka” provedená Kupujícím obsahově a formálně konkretizuje vzájemná plnění smluvních stran.
  4. Potvrzení objednávky” je prováděno Prodávajícím, obsahově a formálně navazuje na Objednávku a konkretizuje vzájemná plnění smluvních stran. Prodávající zasílá ke každé evidované Objednávce „Potvrzení objednávky“ s uvedenou cenou, přibližným dodacím termínem a parametry objednaného Zboží. Pokud Kupující nezašle rozpor do 2 pracovních dnů od doručení, je Potvrzení objednávky považováno za odsouhlasené.
  5. Změna v objednávce“ – je možná do 2 pracovních dnů od odeslání „Potvrzení objednávky“, kdy Kupující může bezplatně provést jednu změnu technické specifikace objednaného Zboží. To platí pro první změnu. Pro každou další změnu do 1 pracovního dne nebo po uběhnutí této lhůty je jakákoliv změna zpoplatněna administrativním poplatkem 1000 Kč bez DPH, plus přeúčtováním dalších případných vícenákladů z výroby. Změna specifikace objednávky může ovlivnit termín dodání Zboží.
  6. Jakost zboží“ je podmíněna použitým materiálem, pracovními postupy a výrobními zvyklostmi jednotlivých výrobců působících v jiných zemích například v Turecku. Výrobce je vždy uveden u každého jednotlivého druhu nabízeného zboží, stejně tak i země původu.
  7. DPH“ znamená daň z přidané hodnoty v sazbě platné podle platných a účinných právních předpisů.
  8. Fakturou“ se rozumí daňový doklad vystavený společností Prefabrico, s.r.o. v souladu s ustanovením § 29 a násl. zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnotě, v platném znění znějící na celkovou cenu.
  9. Kupní cena“ je cena, kterou se Kupující zavazuje uhradit za jím objednané Zboží a cena, která je Kupujícím hrazena za doručení Zboží, včetně balného.
  10. Kupní smlouva“ je smlouva, kterou Kupující uzavře s Prodávajícím v případě, že nevyužije nabízené Objednávky a Potvrzení objednávky. Kupní smlouva je uzavřena v okamžiku úhrady zálohové faktury na bankovní účet Prodávajícího.
  11. Kupujícím“ se rozumí zejména právnická osoba nebo podnikající fyzická osoba, v ojedinělých výjimečných případech i spotřebitel (viz. příloha č.2 těchto VOP), s tím, že je si vědom, že kupuje zboží, které není určeno k běžnému provozu domácnosti a tudíž není zbožím spotřebním.
  12. "Smlouva o dílo" (SoD) je smlouva, kterou Objednatel uzavře s Dodavatelem v případě, že se pro daný obchodní případ nepoužije Kupní smlouva. Pro zjednodušení jsou dále užívány pouze pojmy Kupující, Prodávající, prodej, které mají stejný význam jako Objednatel, Dodavatel, dodávka. 
  13. VOP“ jsou tyto všeobecné obchodní podmínky, které upravují práva a povinnosti vyplývající z nákupu realizovaných prostřednictvím Webové stránky systémem Objednávka a Potvrzení objednávky nebo za využití kupní smlouvy.
  14. Webová stránka“ je internetová stránka www.prefabrico.cz.
  15. Zákon o spotřebiteli“ je zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. V případě, že je Kupující spotřebitelem, vykonává dozor nad dodržováním tohoto zákona Česká obchodní inspekce – www.coi.cz.
  16. Reklamační a záruční podmínky“ jsou zpracovány samostaně a jsou přílohou VOP rovněž umístěnou na webových stránkách, viz. příloha č.1 ( dále jako „RZP“)
  17. Podmínky pro instalaci, používání a údržbu kontejnerů a příslušenství“ jsou zpracovány samostaně a jsou přílohou VOP rovněž umístěnou na webových stránkách, viz. příloha č.3 ( dále jako „Podmínky pro instalaci“)
  18. Zásady zpracování a ochrany osobních údajů“ jsou zpracovány samostaně a umístěny na webových stránkách flatpack.cz/gdpr, (dále jako „Zásady ZOOÚ“).

Článek 3: Postup při prodeji

  1. Prodej kontejnerů se realizuje dále uvedeným způsobem na základě poptávky Kupujícího, případně na základě rámcové nebo individuálně uzavřené kupní smlouvy.
  2. Prodávající dle poptávky Kupujícího vypracuje cenovou nabídku požadovaného kontejneru prodeje, případně dalších služeb, zejm. zprostředkování nebo zajištění přepravy (dále jen „Cenová nabídka“) a zašle ji k odsouhlasení Kupujícímu. V Cenové nabídce Prodávající uvede, že součástí smluvních ujednání jsou VOP Prodávajícího, se kterými se Kupující může seznámit na flatpack.cz/obchodni-podminky a současně upozorní Kupujícího, že v Objednávce musí být uvedeno prohlášení, že se Kupující seznámil s VOP Prodávajícího a souhlasí s nimi.
  3. Na základě odsouhlasené Cenové nabídky Kupující vypracuje Objednávku obsahující ujednané náležitosti a prohlášení, že se seznámil s VOP Prodávajícího a souhlasí s nimi. Prodávající na základě doručené Objednávky Kupujícího obsahující specifikaci kontejneru, objednaných služeb, sjednanou cenu, případně další ujednání stran a odsouhlasených VOP, vystaví Kupujícímu zálohovou fakturu, která je současně potvrzením Objednávky. Prodávající upozorňuje, že bez odsouhlasení VOP Prodávajícího Kupujícím nebude zálohová faktura vystavena.
  4. Smlouva je mezi stranami uzavřena okamžikem, kdy Kupující zaplatí zálohovou fakturu Prodávajícímu. Kupující odsouhlasením VOP Prodávajícího bere na vědomí a je srozuměn s tím, že veškeré doložky a výhrady Prodávajícího uvedené na faktuře, jsou součástí smluvního ujednání mezi stranami, a jsou proto pro Kupujícího závazné.
  5. Po zaplacení zálohové faktury Kupujícím vystaví Prodávající fakturu na doplacení ceny a vydá příkaz ke zhotovení kontejneru, pokud již jej nemá Prodávající skladem.
  6. Dodá-li Prodávající Kupujícímu větší množství zboží, než bylo ujednáno, je smlouva uzavřena i na přebytečné množství, ledaže jej Kupující bez zbytečného odkladu odmítl.
  7. Mlčení nebo nečinnost strany, které je nabídka na uzavření smlouvy určena, nejsou samy o sobě přijetím nabídky. Odpověď Kupujícího k nabídce Prodávajícího s dodatkem nebo odchylkou není přijetím nabídky, ani když podstatně nemění podmínky nabídky Prodávajícího, ale je vždy novou nabídkou ze strany Kupujícího.
  8. Změní-li se po uzavření smlouvy okolnosti do té míry, že se plnění stane pro Prodávajícího obtížnějším, zejména v případě zvýšení nákladů Prodávajícího na plnění, má Prodávající právo domáhat se vůči Kupujícímu obnovení jednání o smlouvě, pokud:
    1. Prodávající změnu nemohl rozumně předpokládat ani vyloučit; a
    2. ke změně došlo až po uzavření smlouvy, anebo se Prodávajícímu stala známou až po uzavření smlouvy.
  9. Prodávající je v takovém případě oprávněn odložit plnění o přiměřenou dobu, aniž by se tím ocital v prodlení. Nedohodnou-li se Smluvní strany v přiměřené době na změně smlouvy, která obnoví rovnováhu práv a povinností Smluvních stran, je Prodávající oprávněn od smlouvy odstoupit.

Článek 4: Předání a převzetí

  1. Prodávající dodá Kupujícímu objednaný kontejner v dohodnuté lhůtě. Není-li lhůta k dodání kontejneru předem stanovena, určí ji Prodávající a na dotaz sdělí Kupujícímu. Dodržení lhůty pro dodání je podmíněno splněním smluvních povinností Kupujícího.
  2. Realizuje-li se předání a převzetí kontejneru u Prodávajícího, potvrdí strany nebo osoby jimi určené předání a převzetí kontejneru podpisem Potvrzení o vyzvednutí kontejneru. V Potvrzení o vyzvednutí kontejneru je zaznamenán stav kontejneru v době předání a prohlášení Prodávajícího a Kupujícího o odsouhlasení tohoto stavu či záznam o případných námitkách.
  3. Kupující je povinen si kontejner před převzetím prohlédnout a zkontrolovat jeho stav za účelem zjištění, zda odpovídá jeho požadavkům. Prodávající je povinen Kupujícímu prohlídku vždy umožnit. V případě, že Kupující možnosti prohlídky nevyužije, není později oprávněn namítat nedostatky, které mohl při převzetí zjistit.
  4. K pozdějším reklamacím tak nebude brán zřetel. Každá strana obdrží jeden stejnopis Potvrzení o vyzvednutí kontejneru.
  5. Realizuje-li se předání a převzetí kontejneru v místě určeném Kupujícím, je Kupující povinen na své náklady zajistit a předpřipravit vhodné stanoviště k umístění kontejneru. Vhodným stanovištěm k umístění kontejneru se rozumí zejména kvalitně zpevněná plocha stanoviště, přístupnost stanoviště s dostatečným manipulačním prostorem, bezpečné pracovní podmínky atd. Podrobně uvedeno v dokumentu Podmínky pro instalaci.
  6. Kupující odpovídá Prodávajícímu za veškeré náklady vzniklé v souvislosti s nepřipraveným nebo nevhodně připraveným stanovištěm (zejm. vícepráce, náklady přepravy, pokuty apod.).
  7. Prodávající neodpovídá za instalaci elektrických nebo jiných zařízení.
  8. Dále je Kupující povinen poskytnout přesnou adresu doručení kontejneru, poskytnout dostatečně velkou plochu pro průjezd transportu s kontejnerem.
  9. Další postup je stejný jako v případě předání a převzetí kontejneru u Prodávajícího, čímž se má na mysli zejména podepsání Potvrzení o vyzvednutí kontejneru. Nebude-li možné doručit kontejner do provozovny Kupujícího z důvodu nedostatečné šířky pozemní komunikace a/nebo její přílišné příkrosti atd., je sjednaným místem plnění takové místo, které je v blízkosti místa plnění uvedeného Kupujícím a do kterého se lze s kontejnerem fakticky a bez zvýšených nákladů dostat.
  10. Kontejnery se zásadně vydávají až po úplném zaplacení ceny, nedohodnou-li se strany ve výjimečném případě písemně jinak.
  11. Vlastnické právo ke kontejneru však Kupující nabývá vždy až úplným zaplacením ceny („Výhrada vlastnictví“).
  12. Nebezpečí škody na kontejneru prodeje však na Kupujícího přechází již převzetím kontejneru, případně předáním prvnímu dopravci ve smyslu ust. § 2090 občanského zákoníku. Kupující bere na vědomí a je srozuměn s tím, že Prodávající zůstává vlastníkem kontejneru do okamžiku úplného zaplacení ceny.
  13. Kupující není oprávněn na kontejneru, až do doby úplného zaplacení ceny, provádět jakékoliv změny nebo úpravy, a dále je povinen starat se o kontejner, na který se vztahuje Výhrada vlastnictví, na vlastní náklady a s péčí řádného hospodáře tak, aby zejména předcházel jeho poškození, znehodnocení, zničení, krádeži nebo ztrátě.
  14. Kontejner, na který se vztahuje Výhrada vlastnictví, je Kupující povinen skladovat odděleně od ostatního zboží a zřetelně na viditelném místě je označit jako zboží ve vlastnictví Prodávajícího. Kupující nesmí, po dobu trvání Výhrady vlastnictví, kontejner zastavit nebo jinak zatížit právy třetích osob. V případě porušení Kupující odpovídá Prodávajícímu za veškeré škody na kontejneru vzniklé v souvislosti se změnami nebo úpravami. Nad rámec toho je Kupující povinen zaplatit Prodávajícímu smluvní pokutu ve výši odpovídající 0,5 % ceny kontejneru, na který se výhrada vlastnictví vztahuje, bez DPH, za každé jednotlivé porušení, a to i opakovaně a za každý den, po který porušování dané povinnosti trvá. Smluvní pokuta je splatná do čtrnácti (14) dnů od doručení písemné výzvy Prodávajícího k jejímu zaplacení Kupujícímu. Prodávající je oprávněn požadovat po Kupujícím náhradu škody převyšující smluvní pokutu.
  15. Kupující bere na vědomí, že se jedná o plechový kontejner, tudíž se na něm mohou vyskytnout nepatrné oděrky či škrábance vzniklé v důsledku přepravy apod. Tyto kosmetické nedostatky odpovídají přirozené obvyklé vlastnosti plechových kontejnerů, a nemohou proto být předmětem budoucí reklamace.
  16. Přeprava kontejneru do místa určeného Kupujícím se vždy realizuje na náklady a nebezpečí Kupujícího. Prodávající není oprávněn uplatňovat vůči třetím osobám jakékoliv právní nároky, veškerá tato práva náleží výlučně Kupujícímu.
  17. Kupující je povinen písemně či e-mailovou zprávou oznámit Prodávajícímu vady kontejneru zjištěné při jeho převzetí bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 24 hodin od převzetí. Neoznámí-li Kupující vady kontejneru řádně a včas, pozbývá nároky z vadného plnění.
  18. Při přebírání kontejneru, zejména pokud jde o kontejner uhrazený předem, může Prodávající či dopravce požadovat předložení identifikačního průkazu (občanského průkazu nebo cestovního pasu), a to za účelem předcházení vzniku škod a zamezení legalizace výnosů z trestné činnosti. Je-li Kupujícím právnická osoba, může Prodávající po přejímající osobě požadovat předložení dokladu o oprávnění tuto právnickou osobu zastupovat (např. plnou moc, výpis z obchodního rejstříku apod.). Bez předložení kteréhokoli z dokladů dle tohoto odstavce může Prodávající či dopravce odmítnout kontejner vydat, aniž by se tím Prodávající ocital v prodlení. Toto oprávnění Prodávajícího se opírá též o ustanovení § 2900 Občanského zákoníku, jež stanoví povinnost prevence a obezřetnosti. Nepředložení dokladu zároveň znamená, že se Kupující ocitá v prodlení s převzetím kontejneru.
  19. Nebude-li mezi stranami písemně ujednáno jinak, jsou dílčí dodávky zboží / jednotlivých kontejnerů / povoleny.
  20. V případě prodlení Kupujícího se splněním povinnosti řádně a včas převzít dodaný kontejner po dobu delší než čtrnácti (14) dnů je Prodávající oprávněn bez újmy na ostatních svých eventuálních právech (zejm. právu na náhradu nákladů uskladnění kontejneru či náhradu způsobené škody) požadovat od Kupujícího zaplacení smluvní pokuty ve výši 0,1 % z ceny nepřevzatého kontejneru za každý započatý den prodlení. Smluvní pokuta je splatná do čtrnácti (14) dnů od doručení písemné výzvy Prodávajícího k jejímu zaplacení Kupujícímu. Trvá-li prodlení Kupujícího s převzetím kontejneru déle než třicet (30) dnů, má Prodávající právo od kupní smlouvy odstoupit.
  21. Doba k dodání kontejneru se přiměřeně prodlužuje o dobu, po kterou dodání kontejneru brání okolnosti na straně Prodávajícího, které nelze v době uzavírání smlouvy předvídat a nejsou Prodávajícím zaviněny (vyšší moc), zejména pak nedostatek energie či surovin, válka, hrozba války, stávka, výluka, pandemie, úřední opatření nebo zpoždění či výpadek subdodávek. Trvají-li takové okolnosti déle než šedesát (60) dnů, nebo dojde-li k zastavení provozu v závodu Výrobce nebo jeho subdodavatelů, nebo k dlouhodobějším výjimečným okolnostem, které jsou mimo vůli Prodávajícího, je Prodávající oprávněn od smlouvy odstoupit.
  22. Má-li Prodávající dle smlouvy dodat kontejner před úplným zaplacením ceny, může dodání kontejneru odepřít až do té doby, kdy bude celá cena zaplacena, v případě že nastane některá z těchto podmínek:
    1. Kupující se dostane do úpadku ve smyslu Insolvenčního zákona;
    2. vůči Kupujícímu je zahájeno insolvenční řízení;
    3. vůči Kupujícímu je zahájeno exekuční řízení;
    4. Kupující vstoupí do likvidace;
    5. nastane jiná skutečnost vzbuzující důvodnou pochybnost o solventnosti Kupujícího;
    6. plnění ze strany Kupujícího je ohroženo jinými okolnostmi, které nastaly u Kupujícího a nebyly Prodávajícímu známy v době uzavření smlouvy. Namísto zaplacení ceny před dodáním Předmětu prodeje se může Prodávající spokojit se zajištěním své pohledávky na zaplacení ceny.
  23. Změní-li strany dohodou smlouvu tak, že bude dodán jiný druh a/nebo větší množství zboží, než bylo původně ve smlouvě sjednáno, aniž by byla dohodnuta nová dodací lhůta či výslovně potvrzena dodací lhůta stanovená pro původní smlouvu, je Prodávající oprávněn prodloužit původně sjednanou dodací lhůtu o počet dní, který určí. Novou dodací lhůtu sdělí Prodávající Kupujícímu na jeho dotaz.
  24. Poskytne-li Prodávající Kupujícímu spolu s kontejnerem také jakékoli další bezúplatné plnění, kterým se ve smyslu tohoto odstavce rozumí i poskytnutí jakéhokoli plnění za symbolickou 1,- Kč (dárek), je takové plnění poskytnuto na základě darovací smlouvy s rozvazovací podmínkou splnění závazku založeného smlouvou. Dojde-li k zániku závazku založeného smlouvou jinak než splněním, pozbývá předmětná darovací smlouva účinnosti a Kupující je povinen spolu s kontejnerem vrátit Prodávajícímu i poskytnuté bezúplatné plnění. Není-li vydání bezúplatně poskytnutého plnění dobře možné, má Prodávající právo na peněžitou náhradu ve výši obvyklé ceny daného plnění.

Článek 5: Záruční a reklamační podmínky

  1. Záruka za jakost jakož i reklamační a záruční podmínky jsou řešeny v samostatné příloze těchto VOP, která je jejich nedílnou součástí.

Článek 6: Odpovědnost za škody třetím osobám

  1. Prodávající neodpovídá za škody způsobené třetím osobám v souvislosti s použitím kontejnerů.
  2. Kupující se zavazuje odškodnit a zbavit Prodávajícího jakýchkoli nároků třetích osob, a to bez zbytečného odkladu po doručení první výzvy k odškodnění a současně se zavazuje vyřešit takovéto spory a nároky třetích osob.

Článek 7: Nároky prodávajícího a kupujícího, výpověď a odstoupení od smlouvy

  1. Pro případ prodlení Kupujícího s úhradou ceny či s plněním jiných peněžitých dluhů vůči Prodávajícímu, smluvní strany sjednávají smluvní úrok z prodlení ve výši 18 % p.a. nebo 0,1 % za každý den prodlení z dlužné částky.
  2. Je-li Kupující v prodlení s úhradou peněžitého dluhu po dobu delší než patnáct (15) dnů, je Prodávající oprávněn s okamžitou účinností odstoupit od smlouvy. Oznámení o odstoupení od smlouvy musí být písemné a zasláno na adresu Kupujícího. Prodávající je dále oprávněn odstoupit od smlouvy v případě, že Kupující bez zřejmého důvodu odmítne převzetí kontejneru.
  3. Dojde-li k zániku závazku ze smlouvy před předáním kontejneru, a to z důvodů na straně Kupujícího (zejména z důvodu závažného porušení povinností Kupujícího), je Kupující povinen uhradit Prodávajícímu smluvní pokutu ve výši třicet (30 %) procent ze sjednané ceny kontejneru bez DPH a současně, vedle této smluvní pokuty, uhradit Prodávajícímu veškeré náklady vzniklé v souvislosti s plněním smlouvy zejména náklady na umístění/složení kontejneru, poplatky a náklady dopravce, penále a pokuty apod. Prodávající je oprávněn požadovat po Kupujícím náhradu škody převyšující smluvní pokutu.
  4. V případě prodlení s úhradou plateb je Kupující povinen uhradit Prodávajícímu veškeré náklady vzniklé Prodávajícímu v souvislosti s vymáháním pohledávky, a to včetně poplatků za služby společnosti zabývající se vymáháním pohledávek. Kupující je rovněž srozuměn s tím, že je povinen uhradit Prodávajícímu částku 1.200,- Kč za každou zaslanou upomínku v souladu s ust. § 3 nařízení vlády č. 351/2013 Sb.
  5. Strany jsou oprávněny odstoupit od uzavřené smlouvy pouze v případech, kdy tak stanoví tyto VOP nebo vzájemná písemná dohoda smluvních stran. Vylučuje se možnost odstoupit od smlouvy z důvodů uvedených v zákoně, pokud je smluvní strany nepřevzaly do těchto VOP či do písemné smlouvy.
  6. Vedle důvodů uvedených na jiných místech těchto VOP je Prodávající oprávněn odstoupit od smlouvy, jakmile nastane některá z těchto podmínek:
    1. Kupující se dostane do úpadku ve smyslu § 3 odst. 1 insolvenčního zákona, popř. Kupující a/nebo třetí osoba učinili kroky (mezi něž může patřit zejm. podání návrhu, svolání valné hromady či vydání úředního rozhodnutí) směřující k řešení úpadku nebo hrozícího úpadku Kupujícího, popřípadě nastala událost, jež by v souladu s příslušnými platnými právními předpisy příslušného státu směřovala k řešení úpadku, likvidaci, zrušení nebo zániku Kupujícího;
    2. vůči Kupujícímu je zahájeno insolvenční řízení;
    3. Kupující vstoupí do likvidace;
    4. vůči Kupujícímu bylo zahájeno exekuční řízení;
    5. nastane jiná skutečnost vzbuzující důvodnou pochybnost o solventnosti Kupujícího;
    6. plnění ze strany Kupujícího je ohroženo jinými okolnostmi, které nastaly u Kupujícího a nebyly Prodávajícímu známy v době uzavření smlouvy.
    7. Odstoupí-li Prodávající od smlouvy z důvodů uvedených v tomto odstavci, je Kupující povinen nahradit mu všechny v souvislosti s tím vzniklé náklady.
  7. Odstoupí-li Prodávající od smlouvy z důvodů uvedených v předchozím odstavci, je Kupující povinen nahradit mu všechny v souvislosti s tím vzniklé náklady.
  8. Odstupuje-li strana od smlouvy, je povinna tuto skutečnost písemně oznámit druhé straně. Účinky odstoupení od smlouvy nastávají okamžikem, kdy písemné oznámení o odstoupení od smlouvy dojde druhé straně.
  9. V případě odstoupení od smlouvy kteroukoli ze stran náleží Kupujícímu právo na vrácení peněžní částky odpovídající ceně po odečtení toho, oč se v mezidobí snížila hodnota kontejneru. O kolik se hodnota kontejneru snížila, je oprávněn určit Prodávající dle svého uvážení. Pohledávka Kupujícího dle tohoto odstavce je splatná do šedesáti (60) dnů ode dne doručení vráceného kontejneru Prodávajícímu. Tímto ustanovením není dotčeno právo Prodávajícího provést jednostranné započtení své pohledávky vůči Kupujícímu proti pohledávce Kupujícího dle tohoto odstavce.

Článek 8: Cena a platební podmínky

  1. Cena kontejneru je stanovena s paritou EXW (Incoterms 2010) sklad Prodávajícího a nezahrnuje, pokud není výslovně dohodnuto jinak, náklady na naložení kontejneru na dopravní prostředek, přepravní náklady a pojištění. K ceně kontejneru se připočítává daň z přidané hodnoty v zákonné aktuálně platné výši.
  2. Jakákoliv sleva, na kterou Kupujícímu neplyne nárok ze zákona, se Kupujícímu poskytuje vždy pod podmínkou, že cena kontejneru bude Kupujícím zaplacena řádně a včas. Pokud Kupující tuto podmínku nesplní, je po něm Prodávající oprávněn požadovat dodatečné zaplacení peněžité částky odpovídající poskytnuté slevě, ke které bude připočtena daň z přidané hodnoty v zákonné aktuálně platné výši.
  3. Při bezhotovostní platbě je zaplaceno v okamžiku, kdy je částka připsána na bankovní účet Prodávajícího. Platba v hotovosti je provedena v okamžiku, kdy Kupující obdrží potvrzení o přijetí platby.
  4. Faktura musí být Prodávajícím vystavena v souladu s příslušnými právními předpisy, zejména pak se zákonem o DPH, a musí obsahovat všechny zákonem stanovené náležitosti. Přijetím těchto VOP uděluje Kupující souhlas s možností Prodávajícího vystavit fakturu (daňový doklad) v elektronické podobě ve smyslu § 26 odst. 3 zákona o DPH. Zároveň se Kupující zavazuje na žádost Prodávajícího sdělit Prodávajícímu e-mailovou adresu, na kterou mu bude faktura v elektronické podobě Prodávajícím zaslána.
  5. Splatnost je vždy čtrnáct (14) dnů od vystavení faktury, pokud se smluvní strany nedohodnou jinak.
  6. Dostane-li se Kupující do prodlení s placením ceny, je po něm Prodávající oprávněn požadovat též zaplacení smluvní pokuty ve výši 0,1 % z dlužné částky za každý započatý den prodlení. Smluvní pokuta je splatná do čtrnácti (14) dnů od doručení od doručení písemné výzvy Prodávajícího k jejímu zaplacení Kupujícímu. Prodávající je oprávněn požadovat po Kupujícím náhradu škody převyšující smluvní pokutu. V případě, kdy bude smluvní pokuta snížena soudem, zůstává zachováno právo Prodávajícího na náhradu škody ve výši, v jaké škoda převyšuje částku určenou soudem jako přiměřenou, a to bez jakéhokoliv dalšího omezení.
  7. Má-li Kupující dle smlouvy zaplatit cenu ve splátkách a nebude-li některá ze splátek uhrazena ve sjednaném termínu, stane se zbývající část ceny splatnou dne následujícího po splatnosti nezaplacené splátky, aniž by Prodávající musel právo na vyrovnání celé ceny u Kupujícího uplatnit.
  8. Má-li Prodávající vůči Kupujícímu více peněžitých pohledávek a Kupující při svém plnění výslovně (zejm. uvedením variabilního symbolu dle faktury) neurčí, na který dluh plní, započte se plnění Kupujícího na dluh určený dle volby Prodávajícího. Pokud je Kupující v okamžiku zaplacení v prodlení se splněním jakéhokoli peněžitého dluhu vůči Prodávajícímu, je Prodávající oprávněn započíst plnění Kupujícího na dluh dle své volby vždy bez ohledu na určení Kupujícího, na který dluh plní.

Článek 9: Postoupení práv

  1. Pouze s předchozím písemným souhlasem Prodávajícího je Kupující oprávněn:
    1. postoupit smlouvu či pohledávku vzniklou ze smlouvy; nebo
    2. zřídit zástavní právo k pohledávce vzniklé ze smlouvy; či
    3. převést práva vzniklá ze smlouvy smlouvou o zajišťovacím převodu práva.
  2. Pro případ postoupení smlouvy si Smluvní strany ujednaly, že postoupená Smluvní strana nemůže odmítnout osvobození postupitele za žádných okolností. Kupující je oprávněn zřídit zástavní právo ke kupovanému kontejneru či jinak zatížit kontejner právy třetích osob teprve po úplném zaplacení ceny a nabytí vlastnického práva Kupujícím.
  3. Prodávající je oprávněn kdykoli postoupit či převést svá práva a povinnosti ze smlouvy jako celek, nebo kterékoli ze svých práv či povinností podle smlouvy na třetí osobu, s čímž Kupující výslovně souhlasí. V souvislosti s jednáním o postoupení smlouvy, nebo pohledávek a povinností podle smlouvy je Prodávající oprávněn třetí osobě, s níž o postoupení smlouvy, pohledávek nebo povinností podle smlouvy jedná, zpřístupnit smlouvu, jakož i jakékoli listiny nebo informace s ní související.

Článek 10: Doručování dokumentů

  1. Kupující odpovídá za fungování svých e-mailových schránek. Pokud doručení e-mailem na některou z emailových adres Kupujícího ve smyslu předchozího odstavce nebude možné (zpráva se ukáže být nedoručitelná např. proto, že emailová schránka adresáta neexistuje či nefunguje), je Kupující povinen zaplatit Prodávajícímu smluvní pokutu ve výši 0,1 % z ceny za každé takové neúspěšné doručení.

Článek 11: Webová stránka

  1. Provozovatelem webové stránky prefabrico.cz je Prodávající, který též vykonává veškerá majetková práva autora ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb., autorský zákon, ve znění pozdějších předpisů. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat web nebo jakoukoli jeho část bez souhlasu Prodávajícího.
  2. Žádná část webových stránek Prodávajícího (zejm. popisy a vyobrazení prodávaných produktů, popis nákupu a rozdělení kategorií a parametrů) nesmí být zkopírována elektronickou nebo mechanickou cestou a zpřístupněna veřejnosti bez předchozího písemného svolení vykonavatele autorských práv.
  3. Prodávající nenese vůči žádným jiným osobám odpovědnost za přímé, nepřímé, mimořádné nebo jiné újmy způsobené použitím informací z jeho webových stránek, včetně ušlého zisku, vynaložených nákladů, přerušení činnosti a dalších újem.
  4. Prodávající neposkytuje žádné garance a záruky kromě záruk vyplývajících ze zákona a záruk, které jsou nad rámec zákona výslovně nabízeny v rámci webu a v těchto VOP či na jejich základě. Informace uvedené na webových stránkách Prodávajícího nelze vykládat jako prohlášení o vhodnosti výrobků pro některý konkrétní účel, pokud takové prohlášení uživatel webových stránek či Kupující neobdržel od Prodávajícího v písemné formě poté, co jej kontaktoval s výslovnou žádostí o takové prohlášení.
  5. Prodávající je oprávněn kdykoliv ukončit provoz webových stránek, či jej omezit nebo změnit dle vlastního uvážení a změnit podmínky provozování webových stránek.

Článek 12: Užívání webových stránek a práva, povinnosti a prohlášení uživatele

  1. Používání webových stránek je bezúplatné. Jejich uživatel nese náklady související s používáním webových stránek a přístupem na ně, kterými jsou zejména náklady na internetové připojení.
  2. Uživatel není oprávněn jakkoliv zasahovat do webových stránek či jakkoliv je měnit či doplňovat. Uživatel nemá právo strojově (zejm. pomocí tzv. softwarových robotů) vytěžovat databázi spojenou s webovými stránkami. Prodávající neodpovídá za obsah webových stránek, který byl takto neoprávněně změněn či doplněn.
  3. Uživatel se zavazuje jednat při užívání webových stránek tak, aby jemu ani Prodávajícímu nevznikla užíváním webových stránek žádná újma.
  4. Uživatel bere na vědomí, že užíváním webových stránek dochází k ukládání tzv. cookies na jeho počítač, a to přinejmenším v rozsahu nezbytném pro řádné fungování webových stránek.
  5. Uživatel webových stránek prohlašuje, že:
    1. je způsobilý k právnímu jednání, které je uskutečňováno prostřednictvím webových stránek, nebo je řádně zastoupen zákonným či jiným zástupcem;
    2. nebude používat webové stránky v rozporu s platnými a účinnými právními předpisy;
    3. bude používat webové stránky pouze k účelu, k němuž je určen;
    4. neuskuteční žádné jednání, které by bylo schopno narušit a/nebo poškodit webové stránky, popřípadě ohrozit a/nebo znemožnit užití webových stránek ze strany třetích osob;
    5. se seznámil s těmito VOP a jejími přílohami ZRP a Podmínky pro instalaci
    6. se seznámil s dokumentem "Zásady zpracování osobních údajů".

Článek 13: Ustanovení VOP platná jenom pro spotřebili

  1. S ohledem na specifické zákonné postavení spotřebitele a skutečnost, že prodávané kontejnery nejsou určeny pro běžný provoz domácnosti, jsou ustanovení VOP platná pouze pro spotřebitele uvedena ve zvláštní příloze těchto VOP.
  2. Tato příloha VOP je umístěna rovněž na webových stránkách Prodávajícího prefabrico.cz.

Článek 14: Závěrečná ustanovení

  1. Smluvní vztahy vyplývající z Kupní smlouvy se řídí v částech neupravených Kupní smlouvou příslušnými ustanoveními platných právních předpisů České republiky, zejména pak zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění.
  2. Kupující tímto na sebe přebírá nebezpečí změny okolností ve smyslu ustanovení § 1765 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku.
  3. V případě, že je nebo se stane některé ustanovení Kupní smlouvy neplatné, neúčinné, nebo nevykonatelné, nebude tím dotčena platnost, účinnost a vykonatelnost ostatních smluvních ujednání Kupní smlouvy. V takovém případě se Kupující a Prodávající zavazují poskytnout si vzájemnou součinnost pro to, aby neplatné, neúčinné nebo nevykonatelné ustanovení Kupní smlouvy bylo nahrazeno ustanovením platným, účinným nebo vykonatelným, které v nejvyšší možné míře zachová účel zamýšlený neplatným, neúčinným nebo nevykonatelným ustanovením. To stejné platí i pro případ smluvní mezery.
  4. V případě rozporu smluvních ustanoveních Kupní smlouvy s dispozitivními ustanoveními právních předpisů platného právního řádu České republiky platí ustanovení Kupní smlouvy. V případě rozporu smluvních ustanovení Kupní smlouvy s ustanoveními právních předpisů právního řádu České republiky, které je možné dohodou Kupujícího a Prodávajícího vyloučit, platí ustanovení Kupní smlouvy, přičemž se uvedená ustanovení právních předpisů České republiky považují za vyloučené.
  5. Prodávající a Kupující nebudou odpovědni za porušení svých povinností vyplývajících z Kupní smlouvy, pokud jim v jejich plnění bude bránit případ vyšší moci. Prodávající a Kupující vynaloží veškeré úsilí, aby minimalizovali jakoukoli škodu způsobenou případem vyšší moci. Vyšší mocí se rozumí jakákoli nepředvídatelná výjimečná situace či událost mimo kontrolu Prodávajícího nebo Kupujícího, která jim brání v plnění jakýchkoli jejich závazků z Kupní smlouvy vyplývající, a to za podmínky, že nebyla zapříčiněna chybou či nedbalostí na jejich straně a prokáže se, že ji nelze překonat ani s vynaložením veškeré řádné péče. Nepředvídatelnou výjimečnou situací či událostí se pro účely těchto Podmínek rozumí zejména přírodní katastrofa, pandemie, provozní poruchy či výpadky subdodavatelů. Smluvní strana, pro kterou se stalo splnění závazku nemožným z důvodu nastání případu vyšší moci, musí o tom neprodleně písemně informovat druhou Smluvní stranu, nejpozději sedm (7) kalendářních dnů poté co nastaly výše uvedené skutečností, a stejně tak musí druhou Smluvní stranu písemně informovat do sedmi (7) kalendářních dnů od odpadnutí případu vyšší moci.
  6. V situaci, kdy nepředvídatelná výjimečná situace přetrvává po dobu delší než deset (10) dnů, má Prodávající, stejně tak i Kupující právo odstoupit od Kupní smlouvy.
  7. Tyto VOP nabývají platnosti a účinnosti dnem jejich zveřejnění na Webových stránkách Prodávajícího prefabrico.cz.
  8. Prodávající je oprávněn tyto VOP kdykoli měnit, přičemž ve vztahu k příslušné Kupní smlouvě bude platit vždy ta verze Podmínek, která byla zveřejněná v okamžiku uzavření Kupní smlouvy na Webových stránkách Prodávajícího.
  9. Přílohy VOP:
    1. Reklamanční a záruční podmínky - "RZP"
    2. Zvláštní ustanovení pro spotřebitele
    3. Podmínky pro instalaci, montáž, používání a údržbu kontejnerů a příslušenství - "Podmínky pro instalaci"

Ve Vestci u Prahy dne 1. 9. 2023

Newsletter

Přihlašte se k odběru novinek a buďte mezi prvními, kdo se dozví o nových modelech, speciálních nabídkách a inspirativních nápadech pro využití kontejnerů.